Några favoritsaker

Det finns ju vissa saker som man tycker extra mycket om. Saker som man helt enkelt fastnade vid vid första anblicken. En sådan sak är nog kappmåttet som jag hittade på Kristinestads marknad för något år sedan (se här). Det är helt enkelt så fint, och visst kan man ha det till annat än prydnad, men just nu får det stå där uppe på köksskåpet som ögonfröjd.
 
 
Den stora kopparkannan bredvid är ett av många auktionsfynd (se här), den är också fin, men tror dock inte jag kommer att koka något kaffe i den. Nuförtiden finns det enklare sätt att koka kaffe på. Tallriken som skymtar längst bort till höger är en minnestallrik från Titanic (inte äkta alltså). Köpte den då vi var på Titanic utställningen i Stockholm för något år sedan. Tyvärr föll den i golvet inte långt efter att jag köpt den, och då blev jag mycket ledsen. var enda minnet från utställningen (och jag har alltid fascinerats och varit intresserad av Titanics historia). Till min stora lycka kunde Johnny limma ihop den och nu får den pryda köksskåpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0