Stockväggar

Jag har alltid drömt om ett stockhus med stockväggarna framme där inne. Alltså ett gammalt stockhus, inte några nymodigheter! Nu har jag ett stockhus, nu återstår bara att komma överens om vilka stockväggar som ska lämnas fram. På nedrevåningen kunde tyvärr ingen stockvägg lämnas fram eftersom dörrar flyttats hit och dit och det skulle helt enkelt inte ha fungerat att lämna stockväggen synlig. Nu återstår vinden. Vi har kommit överens om att lämna fram 3 väggar, fastän det blir nog lite knepigt på vissa stället hur man ska få det att se snyggt ut.

Brukar sysselsätta mig med att surfa runt på nätet bl.a. på etuovi.com och se på bilder av gamla hus som är till salu samt se på inredningen. Alltid lika intressant!






Blir så avundsjuk då jag ser på bilderna ovan, sådär skulle jag också vilja bo! Men man kan ju inte få allt här i världen! Om jag skulle laga som jag ville så skulle väl huset mest se ut som ett museum, och ett museum kan man väl inte bo i?

De väggar vi kommer att lämna fram kommer vi högst troligen att måla vita. Får se om jag lämnar en vägg omålad. Vi har dock inte möjlighet att lämna fram flera stockväggar i ett och samma rum, utan de väggar vi lämnar fram kommer alla att vara i 3 olika rum.



Så här extrem som att ha stockväggar i badrummet är jag dock inte!


Den som funderar över vad jag vill ha till min födelsedag i maj kan ju alltid köpa/snickra ett sånt här loft åt mej! ;) Men det ska vara gjort av gamla stockar! En annan dörr än den på bilden ovan skulle jag vilja ha, men i stort sett ser dröm loftet ut så här. Frågan är bara den...Var skulle jag placera det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0