En lyckad Lördag

Blev en lyckad dag och kväll igår! :) For och åt god mat till Härmä. Sist vi var dit började vi alla spy efteråt, men denna gång har vi klarat oss än så länge. Sedan for vi en sväng via Powerpark, de hade inte öppet så vi körde bara runt och såg.


Powerpark

Jag ville inte att vi skulle köra hem samma väg som vi kom, så då hittade vi nån liten väg mot Oravais som vi körde efter. Mittiallt såg Johnny en skylt där det stod Hunurinjärvi, jag visste inte vad det var för ett ställe, men det visste han.



Där inne i skogen har en man lagat en stor sjö samt byggt fina stockstugor som kan användas till olika ändamål. Mannen själv kom dit och gav oss en rundtur. Husen var annars låsta så vi skulle inte ha kunnat se hur det såg ut där inne om inte mannen kommit dit. Stockarna som använts är 400 år gamla och kommer från Ryssland. Var mycket fint inne i stugorna och hög standard. Det fanns också två stora övernattningsstugor.





Tog lite längre tid att köra hem än vad vi tänkt. Körde också en sväng genom Mälsor, dit har jag aldrig varit förr. Alltid intressant att köra runt och se på fina hus :)

På kvällen bjöd vi Mia och Tomi på mat. Sedan cyklade vi iväg till Marthagården på påskbrasa.

Är mätta och belåtna :)





Hade köpt MÅNGA lotter på lottlistorna som gått runt i byn, men på dem vann jag ingenting. Köpte fyra lotter då jag kom fram till påskbrasan, det var ett bra köp. Vann huvudvinsten på det lotteriet, ett presentkort på lunch för två personer till Vallonia. Dessutom vann jag ett påslakan :) Johnny vann en Nalle Puh tavla, men den fick William.

Efter lotteriet for vi tillbaka till oss och såg på en bra och underhållande film :) Var en mycket bra kväll! :) Det här gör vi om!
Trackback
RSS 2.0