Tonttula

Hade en jätte trevlig dag igår i Jakobstad  med Malena och Sofia. Vi var traditionsenligt till loppis. Hittade 2 böcker samt "Sunes Jul". Sen for vi till Tonttula i Larsmo. Det var intressant! Ett 1700-tals hus fullt med tomtar (och fina möbler). Det var ju tomtarna som var utställda, men det var nog mest möblerna jag såg på. Skulle ha kunnat flytta in direkt! :) Sedan fanns ett café samt olika bodar som man också fick besöka. Det var lite som ett museum, fast med tomte-tema. Verkligen värt ett besök.

(Vissa av bilderna blev lite mörka o suddiga för jag ville inte fota med blixt inne)

















Gå in på deras hemsida så får du veta mera : http://www.tyynelantontut.fi/etusivu.html

Efter besöket på gården for vi till Strandis och åt. Där hade de god pizza. Och bra julmusik! Var också in i en antikbutik, där hittade jag 3 arabia tallrikar av servicen jag samlar på! :) Sen for vi ännu en sväng till Blossom där jag köpte en julklapp (dock inte åt mej själv). Skulle ha kunnat köpa MYCKET därifrån, men egentligen så behövde jag ju ingenting, så köpte inget åt mej själv.

Tog exakt 1 timme och 15 minuter att köra hem i snöyran.


Trackback
RSS 2.0