Vardagen just nu

Dagarna går, snart är vi inne i oktober. Hittar inte tid till att skriva så mycket som jag skulle vilja göra. Jobb, en två-åring med mycket egen vilja, samt vardagen tar sin tid. Dessutom har jag också börjat få högt blodtryck till och från igen, så måste nog ta det lugnt de få stunder jag faktiskt hinner.
 
 
Wilma sover inte middagsvila i vagnen så ofta mera, i alla fall inte om jag går ur med henne. Får ofta ta bilen, eller så blir det ingen vila. Idag blev det dock ett undantag, därför har jag tid att sätta mig ner, jippie ☺. De senaste två veckorna har hon varit hemma från dagis pga förkylning, men jag tror nog hon kan fara igen imorgon (hoppas,hoppas). Hon har nog haft lite tråkigt här hemma vissa dagar. Dessutom är jag inte den bästa/säkraste bilföraren efter att ha jobbat natt. Somnade då vi kom upp på gården med bilen en dag då jag hade varit ut och kört så hon skulle sova 🙈. De sena kvällarna är tillbaka, igår somnade hon 23.30 igen, får hoppas vi får det svängt nu då hon ska till dagis igen. 
 
 
Efter stormen låg alla päron samt nästan alla äpplen på marken. Då blev det must tillverkning och nu är cidern på gång här inne.
 
 
Jag och WIlma har också hunnit besöka Edvinsstigen samt lekparken där bredvid, länge sedan sist.
 
Den här årstiden brukar jag oftast ha någon resa inplanerad, men så är inte fallet i år tyvärr. Jag skulle gärna vilja resa, samtidigt som jag är rädd för att resa någonstans för tillfället. Något roligt måste vi nog hitta på före jul, men några långa resor är det inte frågan om, kanske till Tuuri eller något liknande, vi får se hur läget är då. 
 
Nu ska jag fortsätta att njuta av den soliga dagen. Var ju så varmt att jag kunde gå i t-skjorta ute ☺.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0