Första gången på babysim

Igår kväll var vi på babysim för första gången. Lite nervös var jag nog för hur det skulle gå. Vi hade med fammo också för att hjälpa till lite. Jag gick först och bytte om. Under tiden klädde de av Wilma och jag tog emot henne så Johnny skulle få gå och byta om. Så länge vi väntade på vår tur att simma gick vi in i duschrummet. Vi hann bara komma in dit så började hon ropa. Det var inget vanligt skrik, det var skriket man inte får slut på i första taget. Där var helt enkelt för mycket folk och så var där kokhett. Hon skrek så hon blev illröd i ansiktet och jag blev säkert lika röd. Då det blev vår tur att gå ner i vattnet fortsatte hon att vara missnöjd. Ett tag lugnade hon ner sig, men sedan kom simläraren och pratade med henne igen, så då började hon gråta ännu en gång. Vattnet tyckte hon nog om, det var omgivningen som störde. För mycket människor och för mycket ljud. Hon har ju varit blyg en längre tid redan.
 
 
Efteråt lugnade hon ner sig först då hon var påklädd och fick komma upp i famnen. Så det var första simturen det. Oj oj. Ja nå om man ska se något positivt med att hon skrek så var det ju att hon fick så varmt (för varmt) så hon behövde inte frysa åtminstone. Får hoppas det går bättre nästa gång. Måste nog erkänna att jag inte ser framemot nästa simtur, men det är väl bara att hålla tummarna. Inte är det lätt att vara liten. 
 
Fina simbyxor hade hon också köpt. Man kan ju inte fara och simma helt "nakupelle" heller.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lmn

E ni i folkhälsan, vilken tid simmar ni?

Svar: Jo de e vi ☺. Kl. 17 på onsdagar.
Caroline

2018-10-19 @ 11:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0