Lite ett som annat

På senare tid har jag inte köpt riktigt lika mycket babykläder på loppis som jag gjorde ett tag. Det börjar ju som sagt vara fullt i hyllorna. Men samtidigt som jag kanske är på jakt efter något annat, så kan jag inte motstå att gå igenom babyklädshögarna på loppis. Då hittar jag förstås ett och annat som jag inte kan motstå, men då är det priset som avgör. Inga dyra plagg.
 
För någon vecka sedan hoppade jag i bilen och åkte till Seinäjoki. Mest var jag på jakt efter en amningsbh, det finns ju knappt några i stan. Så jag åkte raka vägen till en specialbutik där jag hittade en direkt. Visserligen lite dyr, men nu har jag åtminstone en ordentlig. Måste väl köpa några halvbra från stan sedan så jag har. Kan ju inte bara ha en. Nåja, ni kan ju inte tro att jag åkte hem direkt efteråt, nej, såklart blev det en avslappnade loppisrunda också. Rundade de vanliga loppisarna, men kom bara ut med två små plagg. Sammanlagt kostade de under en euro.
 
 
En annan dag kom dessa saker med hem från loppis. Hittade bl.a. en amningstunika och leggings åt mig för en billig slant.
 
 
En sak som jag varit på jakt efter ett tag hittade jag här om dagen, nämligen en sittdyna till matstolen. Visserligen ingen panik med att hitta en, men den kostade inte många euro. Glad blev jag då jag gjorde ett fynd.
 
 
Igår svängde jag in till Comboliina och Fyndis. Sökte egentligen efter ett par shorts åt mig, men kom istället ut med följande saker. En somrig blus för 1,50€, en fin gravid t-skjorta för 2€, en amningstopp för 2€, tre böcker och till sist en liten pyjamas storlek 62 för 50 cent samt en body storlek 62-68 för 75 cent. 
 
 
Oj då, tänkte nästan glömma att visa vad jag fyndade på Combo förra veckan. En fin liten t-skjorta för 50 cent, en mumintallrik som jag inte hade från förut för 15€ samt en älskling pipmugg för 3,5€. Sällan jag hittar något muminrelaterat nu mera på loppis. Skulle nästan ha behövt köpa den svarta muminpappa tallriken samt den blåa tuutikki tallriken också, bara för att de var så billiga, men kunde hålla mig ifrån att köpa, har ju dem redan.
 
 
I helgen blir det mera loppisbesök, men fram tills dess ska jag försöka hålla mig. På lördag ordnas det loppis i Solf Uf. Samma dag ordnas det Antik och Samlarmässa i Anders Wiklöf Arena i Bennäs. Jag vill helst fara på det sist nämnda, men vi får se. Ifjol skulle jag också ha velat fara på samlarmässan, men tror jag jobbade då, eller så hade jag något annat förhinder. Intressant låter det i alla fall med upp till 300 försäljningsbord, ett större loppis med andra ord.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0