Firat Cilla

Även idag har det varit en fin dag. Lite mulet från morgonen, men sedan kom solen fram. Jag tog en kort promenad i skogsbacken och så blev det en omgång med räfsan på gården. Tog dock på krafterna så blev bara en skottkärra full med löv idag, men bättre än ingenting. 
 
 
Då solen kom fram satte jag mig i solstolen och solade en stund samt läste lite. Det har dock blåst hårt här idag också så fick lite problem med att hålla paviljongtyget på plats, den ena delen blåste ner. Sedan blåste dragkedjorna upp på alla sidor hela tiden så fick springa där av och an och dra ner dragkedjorna flera gånger. Ville ju inte att myggnätet skulle blåsa sönder då vi för en gångs skull har fått upp det nya nätet, denna dag klarade det sig åtminstone. Får se hur det ser ut innan sommaren är slut. Det är ju nog få dagar det inte blåser här på backen.
 
Ikväll har vi firat systers flicka Cecilia som blev hela 19 år. Hon fick två muminglas av oss. Grattis än en gång!
 
 
Imorgon har jag inga planer, skönt det då det händer något varje dag resten av veckan. Nu blir det Farmen VIP på tv.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint kaffebröd!😀

2018-05-08 @ 09:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0