Vintermuggen nu i min hylla

Har länge tänkt att jag ska köpa fjolårets vintermugg, men inte kommit mig för. Det var samma sak ifjol, det blev nästan bråttom. Då jag såg att de inte längre fanns till salu på Prisma så tänkte jag att NU måste jag verkligen köpa en före de slutar sälja dem i alla butiker. Man vet ju aldrig. Ibland säljs de länge, ibland kortare tid. Fjolårets sommarmugg finns fortfarande till salu i vissa butiker. Brukar dock vara annorlunda med vintermuggarna. Skålar brukar man kunna hitta, men inte muggar. Igår åkte jag in till stan för att "tina upp" bilen (bromsarna krånglar ännu). Hittade vintermuggen och måste försås köpa en. Visserligen vill jag ha två, men börjar med en. 
 
 
På lite bättre humör blev jag då jag köpte muggen, fastän det inte hjälpte med att tina upp bilen en timme i källaren. Fortfarande lyser handbromslampan och jag måste tynga bromsen i botten för att det alls ska bromsa något. Inte roligt. Måste köra försiktigt och hoppas på att inte behöva tvärbromsa. I helgen måste vi nog göra något för att tina upp bilen. Hjälper inte det måste jag nog boka tid tid någon verkstad. 
 
Idag blev den solig promenad, har också hunnit med en del här hemma. Ikväll blir det nattjobb.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0