Snart bär det av till Umeå

Snart åker vi iväg på en liten tripp till Umeå. Det blir dock bara en dagskryssning denna gång. Jag som sa att jag aldrig ska åka på en sådan igen då det blir så stressigt...Får väl nog ta och planera inköpen noga, prioritera bort vissa butiker. Några loppis hinner vi nog inte med, tyvärr. Egentligen är det Ikea som lockar. Har nämligen tänkt köpa ett skötbord därifrån samt lite andra saker. 
 
Ett sådant här SUNDVIK skötbord har vi tänkt oss. Blir inget ihopvikbart. Dock kommer det att placeras på övrevåningen, får ej plats här nere. I rummet bredvid övrevåningens wc, där det tänkt att det ska stå. Att vi har sovrummet här nere är ju lite knepigt om man måste springa upp och ner för trappan nattetid, men det finns ju andra nödlösningar. Finns ju både säng och vagga på övrevåningen ifall man vill sova där uppe. Nu får det bli så här. Det som är bra med bordet är att man sedan kan använda det precis som en vanlig byrå, perfekt! 
 
Bilder från Ikea.
 
Andra saker som ska köpas är bl.a. madrass till spjälsängen (måste dock tas av lite då spjälsängen är kortare än de sängar som säljs idag), madrasskydd, spjälskydd, lakan och några förvaringslådor till lådorna i skötbordet. Säkerligen kommer jag nog hem med några andra saker också. 
 
Ica Maxi är ett annat måste. Där finns ju allt. Kläder, inredning, mat och mycket annat. Shampoo måste jag köpa (som om det inte finns shampoo i stan, hehe). En sån här dag skulle en bro över Kvarken inte vara helt fel. På fyra timmar hinner man inte med mycket, men ska försöka att inte stressa...lättare sagt än gjort är det väl, men försöka kan man alltid. Har ju testat på dagskryssning förut så nu vet vi hur lite tid man faktiskt har. Äta får vi göra på båten, det gjorde vi inte senast. Sedan måste jag förstås äta något mellanmål där emellan, får väl ta med en kylväska med mat så jag inte svälter ihjäl, hehe.
 
Ska i alla fall bli roligt med en liten resa.
 

Kommentarer
Postat av: Manni

Skulle verkligen rekommendera ett skötbord som du kan ha i sovrummet eller i badrummet nere. Att sköta en baby på sängen är väldigt tungt åt en "efter förlossningsrygg" och har man problem med ryggen från förut är det absolut no, no.

Svar: Tyvärr rymms det inget skötbord varken i badrummet eller i vårt sovrum, får just o just plats med spjälsängen. Att t.ex byta på babyn i sängen har jag inte tänkt göra, skulle nog bli lite trångt det också. I nödfall får det väl bli köksbordet 😀. Får ta det som det kommer.
Caroline

2018-03-19 @ 07:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0