En eftermiddag i Umeå

Igår hoppade vi på Wasa Express och åkte över till Umeå. Johnnys föräldrar kom också med. Vårt mål med resan var Ikea. På vägen dit åt vi god mat på Skärgårdsbuffén. Då vi kom ut på öppet vatten gungade det ganska mycket så då var det nog skönt att bara sitta stilla och titta ut en stund. 
 
 
Efter 4,5 timme var vi äntligen framme och kunde köra in till Umeå och Ikea. Inköpslistan var färdig, men några saker lämnade bort p.g,a. utseendet och några andra saker kom till. Skötbordet var egentligen den största saken vi skulle köpa, och så blev det. Sedan fick vi just och just in allt i bilen. Hann in via Akademibokhandeln och Minimi Barnbutik i Avion också, men där hittade vi inget att köpa. 
 
Åkte istället vidare till Ersboda. Blev kaffe på Biltema och sedan en butiksrunda på ÖoB. Där hittar man alltid lite smått och gott. Mest gott denna gång, och shampoo. Sista stoppet blev Ica Maxi vid Strömpilen. Alltid ett måste då man åker till Sverige. På Ica Maxi finns ju allt. Där skulle jag lätt ha kunnat gå omkring i timmar, men så mycket tid hade vi ju inte på oss. Tomhänt kom jag inte ut därifrån heller. Sedan var det bara att hoppa i bilen och åka till hamnen igen. Riktigt lika stressigt som senast blev det inte, men visst kände jag en viss panik ifall vi skulle hinna med allt. Egentligen ville jag ju hinna med mycket mera, men visste ju att det gällde att välja ut några få butiker. 
 
Hemresan gick också bra, inte lika stora vågor denna gång. Åt middag i cafeterian, helt okej det också. Sedan bänkade vi oss i baren, eller vad man nu ska kalla det. Som tur var båten inte proppfull, så jag kunde med gott samvete ta två stolar och lägga upp benen på den ena. Ett band underhöll i några timmar. Ett äldre "kompisgäng" underhöll med sina "danssteg" på dansgolvet. Ibland låg de på golvet och mitt i allt kunde de dansa in i väggen. Ett gott skratt fick man sig emellanåt. Närmare midnatt var vi framme i Vasa igen. 
 
En riktigt rolig dag blev det, fastän båtresan gärna skulle få ta halva tiden. Vad jag köpte får ni se en annan dag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0