Bland påskpynt och kissekatter

Idag åkte påskpyntet fram. Kändes ganska onödigt egentligen, vem ska se på det? Men fram kom det. Påskgräset sådde jag för fem dagar sedan, men det ser inte ut att komma upp nån grönska. Inte ens ett grönt strå ser jag. Annars brukar jag inte så påskgräs varje år, men i år blev det så. Typiskt om det då inte ens vill växa. 
 
 
Sedan gick jag ut för att påskpynta. Kissona kom förstås också med, nyfikna som de är. Ifjol var jag smart och sparade påskriset. I år var det alltså bara att plocka fram det ur uthuset igen och föra ut till vägen. Färdigt med fjädrar och allt. Tänk vad bra, så slapp jag gå till skogs och söka ris i all snö.
 
 
Nu är broilersoppan på spisen. Får ta det lugnt nu resten av kvällen tills jag ska på nattjobb först till klockan 21. Borde nog egentligen ta fram dammsugaren och dammsuga upp flera veckors katthår från soffan, men vi får se om jag gör det idag eller imorgon. Ingen brådska.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0