Det blev två babynesten

Ett babynest är ju nästan ett måste idag. Eller inget måste, men något som de flesta skaffar sig då de får barn. Såklart ville jag också ha ett. Gick runt i butikerna men kunde inte hitta ett som föll mig i smaken, ett begagnat från loppis ville jag heller inte ha. Jag ville ha ett som var nytt och fint. Skulle jag sätta mig ner och sy ett? Haha, nej, vad trodde ni riktigt! Jag som aldrig har tyckt om att sy. Dessutom har jag ju behövt ta det lugnt och inte stressa upp mig i onödan. Så att sätta mig ner och sy var ingen bra idé. Symaskinen skulle nog ha åkt ut genom fönstret ganska snabbt tror jag. Som tur är ju en av oss bättre på att sy, ja Johnny alltså. Jag har inte ens använt vår symaskin medan han har använt den flera gånger. Efter lite googling hittade han en beskrivning på hur man skulle sy ett nest, så då var det bara att sätta igång. Första nestet blev riktigt bra, bara det problemet att anvisningarna var missvisande, så det blev för litet. Sedan tog det några veckor innan han satte sig ner för att göra ett nytt försök. Denna gång blev det så stort som det var meningen att det skulle bli. Det blev precis så som jag önskade mig. Helt perfekt! Han är nog så duktig mitt ❤.
 
 
Det blev dock säkert dyrare än om vi skulle ha köpt ett från butiken, men då igen blev det ju exakt så som vi ville ha det. Det var ju inte meningen att det skulle bli två stycken, men nu blev det så. Ska bli intressant att se om det alls går att använda det mindre, eller om det är för litet direkt. Om inte annat så får väl Molly och Whiskas samsas om det. Risken finns ju dock att de tror att det andra också är deras, hehe. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0