Auktion på Orisor

Igår steg jag upp lite före de två andra. Åt frukost och gjorde mig i ordning. Sedan var det dags för Wilmas frukost. Den här morgonen tänkte jag att Johnny kunde sköta en timme, så jag fick komma mig ut lite. Så efter att jag gett Wilma mat traskade jag iväg mot Orisor där det ordnades auktion, såklart måste jag ju ta mig en titt på vad som fanns till salu där. Typiskt att det skulle ordnas auktion i byn då man inte hade tid att stanna hela dagen. Solen sken från en klarblå himmel, det skulle bli en varm dag. Redan då jag gått en bit efter vägen kunde jag konstatera att brist på folk skulle det inte bli på den här auktionen, det var fullt med parkerade bilar överallt efter vägen. På vägen upp till Orisor fick man inte parkera.
 
 
Jag tog mig bara en snabb titt på utbudet eftersom auktionen började då jag kom dit. Men kunde snabbt konstatera att där inte fanns något som vi behövde. Visst fanns där en hel del fina möbler, men vi behöver nog inga fler utdragbara soffor eller liknande. Vi har möbler så det räcker och blir över. Många fyndlådor stod på rad, men i dem fanns inget av intresse. Jag skulle komma billigt undan. 
 
 
En halvtimme stod jag i den gassande solen och följde med då fyndlåda efter fyndlåda bytte ägare. Egentligen var det bara bra att där inte fanns något som jag ens var lite intresserad av att köpa. Sedan sökte jag mig hemåt igen. Kunde gissa att det varit en svettig timme för Johnny också, och rätt hade jag. Vanligtvis brukar jag önska att det ordnas många auktioner sommartid, men i år hoppas jag faktiskt att det inte ordnas så många. Då behöver jag inte missa några, hehe. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0