Julen varar fram till tjugondag knut

Ännu har vi jul i vårt hus och så ska det förbli ännu någon vecka. Varför kasta ut julgranen då vi "just" tagit in den? Dessutom barrar den knappt. Vet att många vill kasta ut julen direkt nyår är över, men inte jag. Jag försöker istället dra ut på det så länge som möjligt. Får se hur länge vi har in julgranen i år. Fram till tjugondagknut ska den nog vara inne, om den mot förmodan inte börjar barra hemskt mycket mitt i allt. Man brukar säga att "julen varar fram till påsk", men riktigt så länge tror jag inte vi har in granen. Det andra julpyntet plockar jag väl ner nästa vecka, bäst att passa på då jag har många lediga dagar. 
 
 
Igår kväll kom vi oss ut på en promenad, har så svårt att komma mig ut då jag är ensam hemma. Helst vill jag gå i skogen, men just nu är det väl mycket snö där. Som tur har vi både en crosstrainer och en motionscykel. Den senare blir dock inte använd just nu, men crosstrainern används nog i princip varje vecka. Den står fortfarande mitt mellan matplatsen och vardagsrummet, lite mitt i, men så får det vara. Ska den komma till användning måste den stå framför tv:n. Just nu lockar dock ingen träning. Var på sockerbelastning imorse och det var ingen trevlig upplevelse. Är ännu yr i huvudet och har huvudvärk så blir nog en vilodag tills krafterna återkommer. Ska lägga mig ner och njuta av julgranens doft samtidigt som jag ser på tv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0