En natt i Tuuri och en ny telefon

Igår kom vi hem från vår lilla "semesterresa". Började med att shoppa loss i Seinäjoki, hittade både dyra saker och lite billigare saker. Förstås blev det några loppisbesök också. Då det närmade sig kväll körde vi vidare till Tuuri där vi checkade in på hotellet. Tidigare har vi bott några nätter på campingen, men detta var första gången vi övernattade på hotellet. Positivt överraskade blev vi! Visserligen var det inget billigt rum, sådär medeldyrt kan man väl säga för en natt. Det beror förstås på vad man jämför med. Vi var åtminstone nöjda. Dessutom ingick det både kvälls och morgonbastu. Ja och en chokladplatta. Självklart hotellfrukost också. Rummet på 40 kvadrat kändes stort och lyxigt.
 
 
Gårdagen började med några loppisbesök i Alavus och i Tuuri. Sedan spenderade vi resten av dagen i Tuuri butikerna. Då vi hade shoppat klart körde vi hem igen. Denna gång blev bilen minst sagt full, men mera om det en annan gång. 
 
 
Det blev en riktigt avkopplande och trevlig utflykt. Men lite ofrivilligt hamnade jag att köpa en ny telefon. Så kan tipsa er alla om att man inte ska testa om telefon kan simma i wc-byttan. Oftast så fungerar den inte så bra efteråt. Någon gång kom den på, men nu är den så gott som död. Så var nog bara att köpa en ny, i princip den billigaste jag hittade. Vet ju att det är onödigt att sätta pengar på en telefon. Billig eller dyr, den håller ändå inte så länge. 
 
Idag blev det en tur in till stan. Måste tydligen ha ett nytt SIM kort till den nya telefonen, passade inte med det gamla. Nu är jag bara irriterad över att jag har en massa saker sparat på den gamla telefonen, typ foton och anteckningar som jag inte har någon annanstans. Suck. Håller tummarna för att den ännu vaknar till liv och att jag kan flytta över allt till datorn. 
 
Önskar er alla en fortsatt trevlig lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0