Julmarknad på Stundars och lillajulsfirande i Västervik

Även i år blev det ett besök på Stundars julmarknad. I år tyckte jag det var mera folk än det brukar vara, men så tycker jag väl varje år. Kan förstås hända det kommer mera folk för varje år som går. Wilma sov i bilen på vägen dit, det var ju hennes sov tid. Hoppades att hon skulle fortsätta sova då vi kom fram, men icke. Hon tittade sig omkring med stora ögon då vi gick omkring på marknaden. Varför sova, då kan man ju missa något.
 
 
Det var så mycket folk på vissa ställen så man såg knappt vad de sålde. Vi som hade en tid att passa gick bara snabbt igenom marknaden. Hade tänkt köpa två kransar att lägga på dörren, men snål som jag är så tyckte jag de var väl dyra. Inte ens varsin gris köpte vi. Billigt så. Är ju ändå roligast att bara gå omkring och se på alla fina saker.
 
 
Efter marknaden bjöd mamma och pappa på mat. Ulli, Ove och William var också där. Ja och katten Nala. Wilma fick en stor bläckfisk som varit hennes kusiners. Tack!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0