Juthbacka 2018

Årets höjdpunkt är över för i år, jag talar förstås om Juthbacka marknaden. I år tog Johnny en ledig dag så vi skulle kunna åka iväg redan från morgonen. Det var visserligen redan mitt på dagen då vi kom oss fram. Allt tar så mycket längre nu med en liten att sköta. Hade ingen stress över att behöva vara där 9 på morgonen heller, vilket jag nog haft förut något år. Vi började med en matpaus i bilen innan vi vandrade iväg till marknaden.
 
 
Vi gick igenom hela området snabbare än vad vi någonsin gjort förut. Ja i alla fall kändes det som om jag sprang, men det gjorde jag ju inte. Wilma sov sig igenom hela marknaden. Vi hade förstås bråttom ifall hon skulle vakna och börja ropa. Men hon uppförde sig bra. Sov nästan för mycket den dagen. Några små saker köpte jag nog, men några direkta fynd gjorde vi inte.
 
 
Då vi gått ett varv sökte vi oss tillbaka till bilen för ännu en matpaus. Där satt vi i en och en halvtimme innan vi körde hemåt igen. En amningströja, en bok samt tre muminglas blev årets inköp.
 
 
Nu måste vi vänta ett helt år till nästa års marknad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0