Promenad och vårtecken

Idag blev det en promenad i solskenet. Kom mig inte ut på någon promenad förra veckan pga förkylningen, men nu tyckte jag det var dags igen. Två kilometer sammanlagt kändes helt tillräckligt. Får se nu om det straffar sig imorgon, känner ju nog av foglossning. Brukar vara värre dagen efter. Mitt i allt dök två vitsvanshjortar upp ca 30 meter framför mig, men tyvärr hade jag inte kameran med mig så det blev inga bilder på dem. Dessutom stod de inte och poserade så många sekunder.
 
 
Gick sedan ett varv runt gården. Såg att en krokus snart slår ut. Äntligen ett vårtecken i blombänken!
 
 
Tycker dagarna går så snabbt fastän jag är ledig. Har varit ledig i 3 veckor och ännu har jag inte känt av att jag skulle ha haft en tråkig dag, eller inget att göra. Ibland orkar jag inte göra så mycket så då känns det ju skönt att inte behöva göra något speciellt. Mitt största nöje just nu är att tvätta och vika små babykläder. Sedan kan jag sitta många minuter och bara titta på hela högen. För att inte tala om att sitta och titta på då det rör sig i min mage. Ibland ser det ju lite roligt ut, men ännu har jag inte kunnat se om det är en fot eller en hand som sticker upp. Vips har en hel dag gått och jag sitter och funderar vad jag egentligen gjort den dagen. Huvudsaken jag inte har långtråkigt. 
 
För någon timme sedan fick jag ett meddelande från Fpa. Det är säkert mammalådan som kommit. Äntligen, har ju väntat på den sedan slutet på februari! Dock trodde jag den skulle komma till Kvevlax, men icke. Får åka via Gamla-Vasa och hämta den (som vanligt). Om det är något jag irriterar mig på så är det då jag beställt något på nätet och måste köra land och rike runt för att hämta ut paketet. Varför kan inte allt komma till posten i Kvevlax, skulle vara så mycket lättare då. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0