Mödrarådgivningsbesök och svanar

Idag morse blev det ett besök vid Mödrarådgivningen. Denna gång var också Johnny med då vi skulle skriva under några papper. Annars var det ett vanligt rutin besök. Hade igen gått upp lite för mycket i vikt, hon funderade om jag ändå kan ha lite vätska i kroppen fastän jag inte tycker att jag är speciellt svullen någonstans. Ska se upp med saltet. Visserligen har jag inte rört på mig så mycket som jag brukar nu då jag dessutom är förkyld, så det kan ju också ha inverkat på vikten. Äta bör jag ju göra oberoende hur mycket jag rör på mig, är hungrig hela tiden! Det är förstås skillnad på vad jag äter, och på den fronten kan jag nog erkänna att jag är lite lat ibland och inte orkar laga nyttig mat hela tiden. Ännu en orsak till varför jag inte orkat röra på mig så mycket på senare tid är att jag nästan direkt jag gått en bit får sjukt nere i magen och i blygdbenen och ljumskarna. Låter som foglossning fick jag höra idag, så nu ska jag fara efter ett stödbälte som jag får testa i två veckor. 
 
Blodtrycket var såklart högre vid besöket än vad det är här hemma. Jag är så lätt påverkad. Behöver inte vara mycket för att min puls ska skjuta i höjden. Inget ovanligt att jag har 130 i puls utan att ha gjort desto mera, här hemma ligger pulsen dock mellan 70-80 så det är ju ändå okej. Då det gäller blodtrycket är det främst det undre trycket som är lite i överkanten. Men så har det varit periodvis förut också, men såklart inte så bra nu då jag är gravid. Troligtvis förlängs min sjukledighet, men riktigt säker kan jag inte vara ännu före på måndag/tisdag då jag ska ta kontakt med rådgivningen igen. 
 
Bebisens hjärtljud var som de skulle och magen hade växt lite, allt okej på den fronten som tur var. Att mitt HB var precis som förut, 132, var ju också bra. 
 
 
Igår kom jag mig faktiskt ut på en promenad. Om ni tittar noga på bilden ovan så ser ni att jag hade sällskap av tre svanar. Hade tyvärr inte kameran med mig så detta blev resultatet med mobilkameran. Även igår värmde solen riktigt skönt i nacken. Snart får jag nog börja tänka på att använda någon annan jacka, eller så använder jag vinterjackan tills det är tillräckligt varmt för att gå med läderjackan öppen.
 
 
Snart är det dags att åka iväg hemifrån igen. Ska som sagt fara efter ett stödbälte till Hvc innan hjälpmedelsutlåningen stänger. Lite senare ska vi på föräldraförberedande kurs igen. Denna gång handlar det om förlossning, så det ska bli intressant. 
 

Kommentarer
Postat av: Linda K

Åh jag har också haft ont precis där i nedre delen av magen och "mellan benen" vid minsta ansträngning! (Gravid i vecka 28) har bältet hjälpt? 😊

Svar: Nja, inte hjälpte det så värst mycket. Fick bara låna det två veckor o hann knappt använda det då jag var så förkyld just då. Tyckte det var svårt att veta riktigt hur o var jag skulle lägga bältet. Under magen skulle det vara, men då tyckte jag att det bara skar in i magen istället. Känner nog av att det tar sjukt där till och från, men säkerligen skulle det kunna vara ännu värre så får trösta mig med det ☺. Får önska dig lycka till med graviditeten o att du slipper ha ont hela tiden ☺.
Caroline

2018-04-30 @ 13:06:38
Postat av: Linda K

Okej 😊 Tack detsamma! ☺️

2018-05-01 @ 18:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0