Mödrarådgivningsbesök i vecka 30+6

Idag blev det ett rutinbesök på mödrarådgivningen. Blev de vanliga mätningarna, inget avvikande där. Blodtrycket förstås högre då jag är där samt pulsen långt över 100. Kan inte göra något åt att jag blir nervös. Det blir ju inte bättre av alla oljud som förs då de håller på och renoverar Hvc, mitt i allt lät det som om någon var på väg in genom väggen eller taket. Bebisens hjärtljud var bra och min mage hade växt enligt kurvan. Denna gång var också första gången som vi skulle ta reda på bebisens läge i magen. Det blev lite svårt, så hon fick ta till ultraljud. Det visade sig att bebisen ligger med rumpan neråt, alltså i säte. Inte konstigt att jag mest känner sparkar neråt. Jag blev dock uppmanad att inte oroa mig över det, bebisen hinner nog svänga på sig ännu. Så vi får hoppas på det då. Vid nästa besök om två veckor blir det också ett rutin läkarbesök, får se då vad läkaren har att säga. Är dock synd att det inte är samma läkare jag var till tidigare i graviditeten. 
 
Var också och lämnade in arbetsnycklarna idag. Kändes lite konstigt att lämna in dem. Men förstås måste ju min vikarie också ha nycklar, och vilken nytta har jag av dem här hemma. Jag skulle nog säkert hinna tappa bort dem på ett år.
 
Nu ska jag se ett avsnitt av Americas Next Top Model, en serie jag inte missat en säsong av. Nu är de visst inne på säsong 24. Sedan får det bli broilersallad till middag.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Grattis till graviditeten! Jag hade också en del huvudvärk när jag väntade sonen, men jag slapp värken om jag drack mycket (!!) vatten, speciellt på förmiddagarna. Lycka till/Jessica från grannbyn

Svar: Tack! ☺ Försöker att dricka så mycket vatten som det går. Bara lite besvärligt att komma ihåg om man inte e hemma, samt att man får springa på wc hela tiden. Jo vi ska hoppas att allt går bra, bara två månader kvar nu ☺.
Caroline

2018-04-24 @ 23:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0