En ny vecka och förkylning på gång

Igår blev det nästan en hel dag på soffan. Var så förkyld att jag knappt orkade göra något. Huvudvärk och nackont dessutom. Typiskt att jag ska gå och bli förkyld nu också. Skyller på Johnny, hehe. Nåja, förkylningen kan ju ha hoppat på mig var som helst. Har ju haft sjuk hals redan flera dagar. Tycker bara att det skulle ha räckt med alla andra "krämpor". Hade åtminstone tålamod att se x-antal program på tv. Johnny hann fixa en del på spjälsängen. 
 
I natt har jag för en gångs skull fått sova lite bättre. Men förkylningen har inte försvunnit. Tror det är bäst att inte fara på någon vattenjumppa ikväll, fastän jag sett framemot det i två veckors tid. En sak som jag ska göra idag är att jag ska fara och köpa en babysitter som jag reserverat via ett Facebook loppis. Hoppas den ser bra ut så det blir affär. Visst skulle vi säkert kunna köpa en lite längre fram, men tyckte det var bäst att slå till då jag vet hur populära de är och dyra annars att köpa i butiken. Får pånytt gräva fram mina finska kunskaper, de ligger nog och rostar någonstans. Värst är ju då man vet precis vad man ska säga men inte hittar några ord...
 
Annars händer det inte så mycket denna vecka. Ska ju vila och ta det lugnt. Men det är ju ändå inte bra att bara ligga på soffan. Ska bl.a. på blodprov, till mödrarådgivningen samt på förlossningsförberedandekurs, så helt sysslolös blir jag inte. Någon promenad borde jag också komma mig ut på, men inte just nu då jag är så här förkyld. I helgen får vi kaffefrömand, om vi nu alla hålls relativt friska tills dess, hehe, håller tummarna. 
 
Sakta men säkert börjar det se mera våraktigt ut på gården, men ännu finns nog mycket snö kvar. Vid den här tiden ifjol hade det till och med börjat grönska lite i blombänken. I år är det ännu fullt med snö där ovanpå. Då jag tittade ut för en stund sedan så kom det ner mera snö, så någon riktig vår är inte här ännu. De kommande dagarna ser det ut att bli ganska soligt och plusgrader, men fortsättningsvis lovar de ännu minusgrader om nätterna. Får väl ha lite tålamod, men nu vill jag ha VÅR! (helst sommar och sol och 25 grader varmt).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0