De senaste fynden

Förra veckan var jag ju nog insvängandes via något loppis, såklart. Börjar ha det mesta i klädväg då det gäller storlekarna 50, 56, 62 och 68. Inte dock mycket i storlek 50, antar att det inte behövs. Väntar ju dock ännu på mammalådan som borde dyka upp snart (fick beslutet just att jag blivit beviljad lådan), så där finns förstås ännu mera i klädväg. Några ytterplagg har jag knappt köpt, men som sagt, det finns ju i mammalådan. Dessutom är det ju lite svårt att veta vilka ytterplagg som egentligen behövs en varm sommardag. Ja om det nu blir en varm sommar, det vet man inte heller. Har jag då köpt några nya kläder åt den lilla? Ja, det kan man fråga sig. Svaret är faktiskt ja, men de plaggen är nog lätt räknade. Haha. Varför köpa nya dyra kläder då man får lika bra begagnade? Sedan kan det ju hända jag köper en del begagnade kläder som inte behövs, bara för att de råkar vara fina eller häftiga, men då igen tänker jag som så, kan sälja dem vidare sedan. Impulsköper inga nya häftiga kläder som jag inte vet att behövs. Kan gå omkring och "drägla" på barnklädssidan på HM utan att köpa något. Lätt som en plätt då jag tittar på prislapparna.
 
En dag hittade jag en topp åt mig själv, en långärmad stl.68 för 40 cent, samt en jumpsuit storlek lite större, stl.86 för 3,50€. Kunde bara inte motstå katten. En förvaringslåda för 1,50€ fick också komma med mig hem. Har några bokhyllor för lite så nu är lådan fylld med mina gamla barnböcker. Man ska nog inte bära runt lådan så mycket då den är fylld med böcker, men just nu får de förvaras i lådan. Bättre det än i en ful plastpåse, hehe. 
 
 
Igår gick vi en runda på Comboliina. Gårdagens bästa fynd blev nog ett kattgaller till vagnen för endast 2,50€. Det passade nästan perfekt på vagnen! Dessutom hittade jag en gullig rådjursdräkt, en pyjamas, en klänning samt en tuttflaska för en billig slant.
 
 
Idag har jag köpt lite annat på facebook loppis, men mera om det en annan dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0