Blir en fortsatt lugn vecka

Idag blev det ett besök till mödrarådgivningen. Har varit sjukledig sedan tisdag och ska vara det nu en tid framöver. Främst p.g.a. stress, högt blodtryck och sömnbrist. Jag ska försöka ta det lugnt och inte tänka på det som stressar mig. Göra det jag mår bra av.
 
Igår kväll var vi på en föräldraförberedande föreläsning och även där kom det fram hur viktigt det är att som gravid inte stressa för mycket. All stress får man förstås inte bort, men känns det för mycket så är det bättre för både dig själv och babyn att ta det lugnare. För mycket stress hos en gravid kvinna kan också senare ge barnet koncentrationssvårigheter. 
 
 
Så sådant är läget här. Om jag nu ska säga något positivt så såg allt bra ut med babyn i magen. Hjärtljuden var som de skulle och allt annat såg bra ut. Skönt att höra. 
 
Nu blir det nog några avsnitt av "Are you the one-Sverige". Sedan tror jag det får bli maletköttsås och spagetti till middag. Kanske varsin milkshake till efterrätt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0