Tröskningstider

Vilken solig och fin dag vi har idag. Började dagen med sovmorgon, så skönt! Sedan blev det gymmet och butiken. Ikväll är vi bjudna på raclette till Målarbackan. Ska bli gott! Ja vilken mat som helt skulle bli gott, har ju inte hunnit äta någon lunch. Är lätt hänt att det blir så då jag är ledig. Sällan jag är hemma vid lunchtid. 
 
 
Just nu är det tröskningstider, men ännu är vår lilla åkerplätt otröskad. Äppeltider är det också minsann, plockade en hel del äpplen idag som fallit ner från trädet.  Frågan är nu bara vad jag ska göra med dem. Får väl äta upp dem, men det kan ju bli en väl ensidig diet till sist. 
 
Molly och Whiskas njuter också av det fina vädret, men Molly håller nog mest till i skogen dagtid. Vem vet vilken smakfull lunch hon hittar där.
 
 
Gräset det växer ännu, dock inte så fort längre. Borde dock klippas. Kan hända det blir morgondagens sysselsättning då jag ska till jobbet först klockan 18.
 
Önskar er alla en bra vecka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0