Mumsiga äppelmuffins

Äpplena på äppelträdet tycks aldrig ta slut, fastän jag plockar varje dag. Igår skivade jag äppel, satte i påsar, och frös in. Det blev också några burkar äppelmos. Sedan kom jag på att jag skulle baka något av äppel också, så då blev det äppelmuffins. Vet inte när jag smakat så goda muffins, de var helt enkelt smaskiga! Receptet hittade jag HÄR.
 
 
Idag hinner jag inte baka något. Hinner bara med det jag måste, som att åka via labben på blodprov, fara till gymmet och jobbet. Jobbar kväll idag och imorgon, sedan morgontur på lördag. Tredje lördagen i rad som jag jobbar, känns lite trögt att behöva stiga tidigt upp en lördagsmorgon igen då Johnny äntligen får ha sovmorgon. Som tur hann jag städa lite igår, kommer inte att hinna göra något här hemma på resten av veckan, känns det som. På söndagen ordnas det marknad på Stundars, dit vill jag gärna åka en sväng. Sedan var det tal om att ta upp båten också, men vi får se hur det blir med den saken.
 
Önskar er alla en fin dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0