Kärt arvegods

I somras fick jag frågan om jag ville ha en gammal barnvagn, vagnen som min mormor har legat i då hon var liten. Såklart tackade jag JA! Även om huset redan är fullt med möbler och saker, en gammal barnvagn ryms nog säkert in någonstans. Vagnen har nu äntligen fått flytta upp på övrevåningen efter x-antal veckor mitt på golvet där nere. Var nog svårt att hitta en plats för den, men nu tror jag att den har hittat sin plats bredvid trappan. Den ska ju bara stå där som prydnad så vet ännu inte hur jag ska bädda i den, eller vad jag ska lägga dit. Tror knappast Molly och Whiskas vill sova där då vagnen inte är så stadig utan gungar lite upp och ner. 
 
 
Jag är så tacksam att just jag fick vara den som tar hand om vagnen. Synd om den hade fått lämna åt sitt öde. Lite häftigt är det nog då man tänker på hur gammal den faktiskt är, över 100 år gammal. Jag ska ta vara på den så gott det går, tror nog den får ett bra hem här hos oss. Vackrare prydnad får man nog leta efter. Det är ju en fröjd för ögat bara att titta på den. Helt enkelt så vacker!
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Rosén Dahlgren

Å va coolt! Jättevackra detaljer! Visste inte att det fanns så fina vagnar :)!

Svar: Ja visst är den fin! :)
Caroline

2017-09-12 @ 22:49:48
URL: http://rosendahlgrensandra.blogg.se/
Postat av: Anonym

he va en fin vagn .har aldrig sett

2017-09-13 @ 11:33:57
Postat av: Inger Jäderberg

Jag är glad över att du Carolin ville ha vagnen, eftersom ingen av oss bor så att vi kunde ha den, så stort Tack.

Svar: Tack för att jag fick ta hand om den! Du vet ju hur mycket jag tycker om gamla saker. Har många gamla möbler på lager som inte får plats inne i huset, men vagnen skulle jag ha in, och den fick ju plats till sist.
Caroline

2017-09-13 @ 12:30:35
Postat av: lilly b

men vilken vacker vagn och såå gammal men ändå i så fint skick

Svar: Ja tänk att den är så fin och ändå så gammal. Tur att de har sparat den och inte kastat bort den.
Caroline

2017-09-13 @ 15:12:11
Postat av: Linda

Oi va fin😱😍

Svar: Ja visst! :)
Caroline

2017-09-17 @ 08:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0