Bland älgflugor igen

Sa ju att jag inte skulle gå till skogs mer i år. Kunde inte hålla mig. Gick ändå. Tog gamla telefonen med mig så jag hittade till det ena kantarellstället som jag inte hittat till förut i år. Fanns visserligen bara 3 kantareller där, men de var stora. Sedan hittade jag två mindre på ett annat ställe också. Hade jag något sällskap denna gång? Jo det hade jag. Tydligen luktar jag gott för det kryllade av älgflugor runtomkring mig, igen. Hade faktiskt "älgflugsmössan" på mig, men det hjälpte inte så mycket. De kröp nog in överallt ändå. Hade dem in på bara huden då jag kom från skogen, ja de var överallt. Plockade bort minst 30 från kläderna, USCH!
 
 
Nu är det hög tid för matlagning. Sedan blir det nattjobb.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0