Måndagstankar

En ny vecka är här. Den förra slutade med sol, medan den nya började med regn. Har en lång arbetsvecka framför mig, eller rättare sagt två tunga veckor, 54-55 timmars jobbveckor. Är länge sedan (flera månader sedan) jag hade dubbelnatt, nu har jag dubbelnatt två veckor i rad. Får hoppas jag orkar. Har på känn att jag kommer att gå som en zombie igenom den här veckan, speciellt om det ska vara regnväder. Håller tummarna för soligt väder!
 
 
Har inga andra större planer för veckan, bäst så. Torsdagen är nästan ledig och fredagen helt ledig, ska nog hitta på något roligt då. Igår googlade jag på resor till Stockholm, men allt var så dyrt. Som vanligt den här årstiden skulle jag vilja åka någonstans. Är så van att åka till Stockholm åtminstone en gång i året (om inte flera), nu känns det verkligen att jag inte varit dit ens en gång i år. Det är något som saknas. Vet inte om det är båtresan eller staden jag saknar, både och tror jag. Dessutom skulle jag ju vilja shoppa lite mat i de svenska matbutikerna. Tänkte ett tag på kryssning till Umeå, men minns ju hur det var sist vi for på en dagskryssning, jag sa "aldrig mer". Vi får se hur det blir, bokar inget nu. Några längre resor är det inte tal om just nu. Vi lever nog länge på vår södernresa som vi var på i mars. 
 
Idag är det kvällsjobb som gäller. Har inte gjort så mycket nyttigt än idag, vattnat blommorna och tvättat lite kläder. Hade tänkt ta en promenad, borde verkligen röra på mig lite, men då jag ser ut ser det inte så lockande ut. Nej, nu tar jag och trotsar vädret och går ut i alla fall, behöver få lite frisk luft!
 
 
Nu hoppas jag det blir en solig vecka!
 

Kommentarer
Postat av: Jessica Högberg

Solen gör verkligen så stor skillnad, här skiner den idag och vi har varit på långpromenad
Vad jobbar du med?

Svar: Javisst gör den det, man blir genast på bättre humör 🙂. Jag jobbar som vårdare på ett boende för personer med grava funktionsnedsättningar. Roligt men tungt ibland 🙂.
Caroline

2017-10-16 @ 15:28:57
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0