Planterat

Igår kväll trotsade jag regnet och gick ut och planterade lite plantor och blommor. Hoppas att allt inte fryser bort, man vet ju aldrig med detta väder.
 
 
Det finns ännu plats för fler plantor i växthuset, får se om vi sätter dit fler eller inte. Nu är det bara att vänta på de första tomaterna och gurkorna, men får nog vänta ganska länge ännu. Måste komma ihåg att vattna också, det är inte min starkaste sida. Gödsel måste jag också köpa, nu planterade jag ner plantorna bara i vanliga jordsäckar.  Ifjol köpte vi växtsäckar, men då vi redan hade jordsäckar tyckte jag det gick lika bra att sätta ner plantorna i dem. Får se vad allt blir till. I år blev det bara körsbärstomater, inga vanliga. Borde ju komma bättre skörd på körsbärstomatplantorna, ja i alla fall blir de fortare färdiga än vanliga tomater. 
 

Kommentarer
Postat av: J

Jag brukar tänd ett gravljus (eller annat) i växthuset då e kallt på nätterna, håller bra värme.

2017-05-29 @ 11:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0