Lingonlimpa och helgens planer

Igår kväll kom jag mitt i allt på att jag skulle baka bröd. Tänkte inte hitta något intressant bröd att baka, men kom då på att jag för något år sedan gjort en lingonlimpa som jag tyckte var god. Sökte fram receptet på bloggen och det blev lika gott som jag trodde. Länken till receptet hittar du HÄR.
 
 
Idag sov jag ovanligt länge, fram till 8.45. Tycker jag har fått så lite sömn den senaste tiden, har inte kunnat sova vidare fastän jag skulle ha haft tid. Fick tydligen lite mera energi för jag har redan hunnit tvätta och städa. Har också planer på att gå ut på gården och plocka ihop grus som ligger här och där på gräsmattan efter vintern. Några blommor borde också planteras om, har tänkt på det säkert i mera än ett år, men ännu inte fått det gjort. Om andan faller på kanske jag får gjort det lite senare idag, håller tummarna, hehe. Blir i alla fall en hemmadag tills jag åker på nattjobb. 
 
Imorgon efter jobbet blir det nog det vanliga fredagsprogrammet. Helgen är fullbokad. Hinner knappt vara hemma. På lördagen ska vi på loppis till Botniahallen, sen blir det kvällsjobb för mig. På söndag är det morsdag. Vi firar tillsammans med Johnnys föräldrar och åker på mat till Närpes. Sedan blir det nattjobb för mig. På måndag kväll firar vi min mamma. Så jag vet ju åtminstone vad jag ska göra i helgen, behöver inte ha tråkigt i alla fall. Roligt då det händer något!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0