Klippa gräset för första gången i år

Igår kväll då jag skulle börja klippa gräset började det förstås regna. Nåja, jag var en sväng till loppis och kollade läget och hoppades att det skulle sluta regna, men icke. Gick ut och klippte lite fast det regnade, måste dock sluta då bensinen tog slut. Idag på eftermiddagen fortsatte jag att klippa, nu var det betydligt bättre väder, dock inte så varmt och ganska blåsigt. 

 
 
 
 

På vissa ställen var det högt gräs, fläckvis hade gräset inte ens börjat växa ännu. För att inte tala om mossan, ja vi har en riktigt fin mossmatta på vissa ställen (många ställen), grön och mjuk att gå på är den åtminstone, hehe. Tog en paus i klippandet och åkte till Västervik på mat, tack för den goda maten! Nu är jag hemma igen och ska snart gå ut och klippa det sista. Det tar nog x antal timmar att klippa allt vårt gräs, ja i alla fall då man inte klipper med sittgräsklipparen. Får kanske lite motion till på köpet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0