Midsommarhelgen

Midsommaren är över för detta år. Nu blir det vinter, sa Johnny. Jag tror dock bara det blir lite mörkare om kvällarna, men ännu har ju den riktiga sommaren inte ens börjat. Vädret denna midsommar var väl som vädret brukar vara på midsommar, inte så varmt och så lite regn. Jobbade till fem på midsommarafton. En och en halvtimme senare cyklade vi in på gården hos våra goda vänner. Solen tittade till och med fram, men vi åt inomhus ändå, för så värst varmt var det ju ändå inte. Johnny hade fixat mitt hår, så kvällen till ära var det lite mera lockigt än vanligt. 
 
 
Midsommarmaten blev det vanliga, inget invecklat men gott ändå, grillat förstås. Dock ingen nypotatis och sill.
 
 
Efter maten blev det pilkastningstävling, jag och Johnny förlorade. Måste nog öva upp oss tills nästa år, hehe. Sedan var det dags för kaffe och tårta. Ingen midsommar utan jordgubbar.
 
 
Lite senare blev det förstås en midsommarpromenad tillsammans med Johnnys föräldrar och deras gäster. Detta år blev det en promenad till Marthagården.
 
 
Efteråt blev vi bjudna på kaka som Johnnys bror bakat. Jag skulle ju upp till jobbet tidigt följande morgon så efter kakan tackade vi för oss och cyklade hemåt igen.
 
Sov dock inte många timmar natten till igår, låg bara och tänkte på att jag snart måste stiga upp, men jag orkade mig igenom en åtta timmars arbetsdag ändå, just och just. Då jag kom hem åkte vi raka vägen till Lillö där mamma och pappa bjöd på god mat. Vi hade tänkt sitta ute och äta, men då började det regna och det regnade resten av kvällen. Jag tog mig en välbehövlig tupplur på soffan, kunde knappt hålla ögonen uppe. Sedan badade vi lite bastu också. Skulle ha varit skönt att sova där, men vi åkte nog hem till natten. 
 
 
Midsommarhelgen blev riktigt bra ändå fastän jag måste jobba. Lite (mycket) stressad och trött har jag dock känt mig, så nu skulle det nog sitta bra med lite semester. Bara tre arbetsskift kvar så får jag vara ledig i 4 veckor, ska bli så skönt!
 

Kommentarer
Postat av: Malena

Samma här! Tre skift kvar och sedan ledig fyra veckor. Det ska sitta bra måste jag säga. Börjar känna mig sliten!

Svar: Jo det ska nog kännas bra med semester! Helst skulle jag vara ledig hela sommaren, eller åtminstone 6 veckor :).
Caroline

2017-06-25 @ 15:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0