Äventyr i skogen

Igår blev det en dag här hemma. Fick faktiskt gjort en hel del. Klippte gräs runt växthuset och runt en massa buskar. Sedan åt vi en god lunch ute på terrassen, det blev helgrillad broiler, gott! Lite senare klädde jag på mig långbyxor och jacka, fastän det var varmt, och gick till skogs. Det fanns ju hur mycket blåbär som helst i skogen, bara att plocka. Så jag plockade och plockade, mitt i allt brakade det till och tio meter borta stod två älgar. Lite skrämd blev jag nog, men de blev nog minst lika rädda så de sprang snabbt iväg. Jag plockade vidare. Blev nästan en liter, kunde nog ha plockat mera, men ville söka efter hjortron så gick vidare in i skogen. Då jag kommer till hjortronstället brakar det till igen och jag ser en älg springa iväg lite längre fram. Nåja jag går vidare, hittar några hjortron. Så ser jag en ORM slingra sig bredvid mig i riset. Nej usch då! Då fick det vara nog, ville inte se fler "odjur", så gick hem igen. Det var nog tillräckligt med spänning för en dag. 
 
 
Får nog gå och plocka mera blåbär en annan dag. Hjortron går jag bara och plockar om jag får sällskap, ja annat sällskap än älgar och ormar.
 
Idag är det dags för jobb igen. Känns väl egentligen helt okej, men nog skulle jag ju ha annat att göra, hehe.
 

Kommentarer
Postat av: Malena

Första jobbdagen för mig också och det känns helt okay.☺

2017-07-31 @ 11:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0