Auktion, Lillö och loppis på torget

En helg som egentligen kunde ha varit full av program, blev lite lugnare än väntat. Eller vid närmare eftertanke kanske den inte blev så lugn heller. Beror på hur man ser på saken. I fem dagar har Johnny hållit på och fixat på bryggan, men den är ännu inte helt färdig. Så en del av helgen har förstås gått åt till det. Har kört fram och tillbaka till Lillö. På lördag var vi dock via Österhankmo på en auktion, men vi blev inte långvariga. Där fanns tyvärr inget för oss.
 
 
For istället hem och solade en timme. På eftermiddagen var vi inställda på att fara på 5-års kalas. Vi åkte gladeligen iväg till Höstves, finklädda och allt. Då vi knackade på dörren och ingen öppnade blev vi nog lite fundersamma, men dörren var öppen så vi gick in. Där inne kom några förvånade personer och mötte oss. Kalaset var tydligen nästa lördag. Oj då. Så bra jag hade läst inbjudningskortet. Nåja, ingen skada skedd. Vi kom ju faktiskt på rätt dag, på Isacs födelsedag. Fastän vi kom oinbjudna så blev vi ändå bjudna på både kaffe och tårta. Tack, tack! Tror födelsedagsbarnet var glad att få en lek-kompis en stund också. Efter kafferepet åkte vi vidare till Lillö igen, kom inte hem förrän sent på kvällen. 
 
 
Idag började vi dagen med att åka till akuten. Johnny fick mera antibiotika för diverse krämpor. Medan han satt på akuten hann jag med ett varv på torget där det var fullt av loppisförsäljare, jag gjorde dock inget fynd där. Inne på Citymarket fyndade jag ett par skor för 8 euro, tur det för de som jag har haft hela sommaren lossnar sulan snart på. 
 
 
Sedan åkte vi till Lillö igen. Det fick bli en vilodag för Johnny men jag trimmade gräs runt gården och längs vägen. Svettigt blev det. Tyvärr blåste det hårt och rakt upp så det var inte lika varmt på Lillö som här hemma. Hann sola en stund i solstolen, sedan blev det mulet. For hem lite tidigare än de senaste kvällarna för att jag skulle hinna klippa gräs. Nu har jag äntligen fått klippt allt gräs, det tog bara fem dagar. Har ju dock inte haft tid att klippa så länge varje dag, men litegrann. Dessutom var det ju så högt gräs så jag måste stanna klipparen emellanåt på vissa ställen och rensa bort gräs som fastnat under klipparen. Får väl snart börja klippa det jag klippte i onsdags, hehe. Nej jag tar nog paus med klippandet några dagar nu. 
 
 
Imorgon ska vi åka på storloppis till Jakobstad. Håller tummarna att det inte regnar, men åker nog oberoende väder. Ska jag på loppis så ska jag, hehe. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0