Tjugondag Knut och julen dansar ut...eller?

Det blev inte precis någon lugn hemma dag idag. Steg upp, åt frukost och for på förmiddags jumppa till gymmet. Kom dit exakt då jumppan började. Varför är det likadant varje gång jag har hur mycket tid som helst före, mitt i allt blir det bråttom.
 
Konstaterade förut i veckan att det inte fanns några mumin vintermuggar kvar på Prisma, vet inte varför de plockat bort dem redan. På Citymarket hade de som tur en hel hög kvar. Mötte passligt nog mamma och pappa just då jag stod och såg på muminporslin, så mamma var snäll och köpte skål och mugg åt mig till födelsedagen. Bra att vara ute i god tid, fyller ju först i slutet på maj. 
 
Sedan blev det en sväng till stan. Alltid lika jobbigt att behöva åka int till centrum, men jag gjorde mina ärenden på under en timme, passligt nog så slapp jag betala parkeringsavgift, hehe. Sedan blev det lite mathandling och till sist en sväng via Combo. Känner mig helt slut efter denna dag. Jag som skulle städa ut julen. Men vem har sagt att vi inte kan ha jul en vecka till? Det är visserligen Tjugondag Knut idag och julen borde kanske dansa ut, men inte här i huset. Tomtarna har ju flyttat in i skrubben och julkuddarna likaså. Julgranen står dock så grön och grann fortfarande, också "lillajulsgranen" står kvar. Som tur lade jag inte upp några röda gardiner i år. Alla gardiner som är uppe kan jag ha året runt, skönt att jag var så "smart". 
 
 
Stjärnorna och ljusstakarna kommer sig kanske ner i helgen, tycker inte om då det blir så mörkt. Skulle vilja ha små lampor i varje fönster också på övrevåningen. 
 
 
Tallrikshyllan i vardagsrummet ser lite tom ut då jag tog bort alla tomtar och stjärnor. Några flaskor fick komma fram samt några vita ljus. Vet inte riktigt hur jag ska placera sakerna ännu och vilka andra saker som ska plockas fram. Det får ta sig tid. Snart får jag ju börja påskpynta...ja nästan i alla fall. De brukar ju säga att julen varar fram till påsk så får se om vi får ner utebelysningen innan dess. Granen åker nog ut innan påsk, det är säkert.
 
 
Ikväll har vi tänkt lyxa till det och åka på pizzabuffé till Tesses café. Skönt att slippa laga mat. Sedan blir det nog att tillbringa resten av kvällen i soffan framför tv:n. 
 
Hoppas ni alla får en fin fredagskväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0