Julbelysningen nere och sprickor i muren

Igår var det en grå dag. Jag skulle egentligen ha velat gått till skogs på picknik eller farit till Lillö, men istället tog vi ner lite julbelysning utomhus. Skönt att få det gjort. Ifjol var det ju april innan vi hade ner ljusslingorna från flaggstången (de hade frusit fast så fick ej loss dem före). Renen fick också gå in i uthuset. Den stora lyktan får stå kvar tills det inte är så halt på gården.
 
 
Konstaterade också att det inte ser så bra ut med växthusgrunden. Det är sprickor i muren lite här och där, tydligen har fukten gjort att vissa stenar nästan lossnat. I sommar måste en del göras om. Nu täckte vi över alltihopa så att ingen snö ska förstöra muren ännu mera.
 
 
Kissona var också med och hjälpte till lite.
 
 
Sedan blev det en loppisrunda via Comboliina och Combo, men jag fyndade inget, Johnny hittade några Kalle Ankas Pocket. 
 
Idag slutade jag jobbet 9 på morgonen. For till gymmet och Lidl, sedan hem. Har inga stora planer för resten av dagen, ska mest ta det lugnt. Imorgon har jag en ledig dag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0