Första socken färdig!

I tisdags blev den första socken färdig. Den blev just och just. Alltså inte för stor åtminstone. Jag hade säkert för dåligt tålamod att sticka någon cm längre, men den passade nog riktigt precis. Måste komma ihåg att klippa tånaglarna före jag använder den, hehe.
 
 
Den ser lite rolig ut, men får vara nöjd ändå. Har ännu inte påbörjat den andra socken. Ska nog göra det någon dag, men måste låta axlarna vila lite. Hade ett konstigt hål på ena sidan av socken då jag nästan var färdig, hade tydligen tappat en maska. Fick fixa till det med nål och tråd på avigsidan. Har faktiskt nog tappat maskor lite här och där, men sedan upptäckt det och fått plocka upp dem. Stickar säkert för löst. Nu är det bara att försöka sticka en likadan till, hur nu det ska gå till. Måste ju först söka upp stickbeskrivningen på nätet igen, ni ska inte tro jag kan det utantill redan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0