Några loppisfynd

Igår rundade jag ännu ett loppis, nämligen Brändö loppis. Provade en hel hög med kläder, men det var inte mycket som passade. I klädväg köpte jag bara en långärmad blus för 2 euro.
 
 
Hittade också ett MAX muminglas som jag inte hade, lite väl dyrt var det, men som sagt, de finns ju inte att köpas här annat än på loppis så måste ha det ändå. 5 euro gav jag för det.
 
 
Då jag var till Combo här om dagen hittade jag en bok som jag bara inte kunde motstå, en bok om Tove Jansson utgiven 2014. 7 euro var inget högt pris för den här boken som kostat närmare 40 i butiken. Dessutom såg den ny ut.
 
 
Någon loppisrunda till Seinäjoki blev det inte denna vecka, kanske nästa. Skulle vilja runda precis alla loppis som finns där, även Röda korsets. Tror det är sammanlagt 6 stycken lopptorg jag har på min lista, men besöker inte dem alla varje gång jag är i staden. 
 
Denna helg blir det jobb för min del. Först ska vi dock till Västervik och fira mamma som fyller år imorgon. Sedan blir det kvällsjobb från klockan 14. Imorgon har jag en 9 timmars arbetsdag, men ledig kväll. 
 
Hoppas ni alla får en riktigt trevlig helg!
 

Kommentarer
Postat av: Linda K

Jag planerar också en seinäjoki (loppis) resa, men till slutet på månaden. Köp inte allt roligt 😉 Sista dagarna har jag rundat alla vasa-loppisar med en kompis som är här och hälsar på från Sverige! Lite fattigare är man igen då.. 😊😅

Svar: Jo det är roligt att varva några andra loppisar ibland också. Då man går ofta på loppis här i stan så vill det bli lite tråkigt till sist då det bara är samma saker, då vill man gärna se lite annat. Jo nå lite fattigare blir man emellanåt, men då igen så är hälften av mina kläder från loppis så brukar tänka som så att jag nog sparat pengar ändå :). Ska försöka att inte tömma alla loppisar i Seinäjoki, det är nog ingen risk skulle jag tro :).
Caroline

2017-02-04 @ 10:41:06
Postat av: Anonym

Roligt att läsa din blogg. Brukar var in och kika nu som då. Ni har ett så vackert hem.

Svar: Tack, det var roligt att höra! :)
Caroline

2017-02-04 @ 17:21:00
Postat av: Malena

Hej! Visst får vi klämt in några loppisbesök också då vi far till Tammerfors. Jag brukar bara gå på loppis då jag är med er!😊

Svar: Säkert får vi det 😊 Finns inte så många bra loppisar, måste googla o se 😊
Caroline

2017-02-05 @ 09:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0