Delad dag och billiga byxor

Har en "delad" dag idag. Var först på jobbet i tre timmar, hade kurs/personalmöte. Man skulle fundera en hel del på olika saker på "kursen", tyvärr var jag inte riktigt på "funderande" humör idag så kursen gav inte så mycket, orkade inte tänka mig in i olika situationer osv. Läste samma mening om och om igen, men det var helt blankt i huvudet, som det ofta är då jag "måste" komma på något att säga sådär mitt i allt. Satt mest och frös och hade sjukt i nacken, ja och så behövde jag på wc men ville inte stiga upp och gå ut mitt i. Nåja, kanske jag är på annat humör nästa gång. Kan inte alltid vara på topp.
 
Tänkte nog flera gånger att ska jag eller ska jag inte fara till gymmet idag. Kom fram till att jag nog ska fara en stund ändå, fastän jag hade sjukt i nacken. Så blev bara 45 minuter idag, men bättre än ingenting. Var på loppishumör efteråt, men samtidigt kände jag att jag hade bråttom hem för att alls hinna vara hemma idag, så det blev bara en sväng till Comboliina. Hittade ett par billiga jeans för 2,80! Ja och två Kalle Anka åt Johnny. 
 
 
Imorgon ska jag nog svänga in till Combo och Brändö loppis. Söker efter en speciell sak, men kommer knappast att hitta en sån. Ofta då man söker efter en speciell sak på loppis så hittar man något helt annat än det man söker. 
 
Nu ska jag bara slappa i soffan och göra vad jag vill en stund. Sedan tänker jag laga broilersoppa med räkor, får se vad det blir till. Använder inget recept utan sätter dit bara lite alltmöjligt och så blir det som det blir, oftast blir det nog gott. Kom på här om dagen att det är längesedan jag testade nya recept, har ju många kokböcker med recept som jag inte testat. Kanske jag gör en veckomeny till nästa vecka med nya rätter, får se. Det beror ju lite på om "andan faller på". 
 
Ikväll åker jag på nattjobb till klockan 21. Skönt med en kortare natt. Efter den natten får jag äntligen ha lite andra arbetsturer, jobbar kväll på lördag och morgon på söndag. 
 
Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig onsdag och första februari!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0