Bröd och "fastlagsbullar"

I förrgår funderade jag ju om jag skulle orka baka lite bröd. Det gjorde jag också, till och med två sorter. Det blev knäckebröd och oopsies. Knäckebrödet är snart slut, det är ju så gott!
 
 
På måndag kväll bakade Johnny dessutom jätte goda  lchf "fastlagsbullsstrutar" med grädde och hallonsylt i. Det blev mycket gott den dagen.
 
 
Då jag nu en gång är inne på ämnet mat, så funderar jag på att göra en broilersoppa idag, skönt att laga något som räcker flera dagar. Då slipper jag stå och kocka imorgon.
 
Imorse var jag en sväng till jobbet på "kurs" och möte. For en sväng via Comboliina efteråt, men det gick snabbt att gå igenom. Var inte riktigt på loppis humör. Kände att jag inte ville hitta något att köpa. Så då var det lika bra att åka hem. Nu är jag ledig fram till klockan nio ikväll då jag ska på nattjobb. Har två nätter nu fram till fredagsmorgon. Sedan ledig helg! Skulle vilja göra något roligt i helgen, någonting utomhus. Får så lite frisk luft, men det är nog bara eget fel. Börjar bara frysa då jag går ut oberoende vad jag klär på mig och oberoende väder. Nej, nu vill jag ha sommar och 20 grader varmt. 
 
Vi får se vad det blir för väder till helgen och vad vi hittar på. Håller tummarna för soligt väder resten av veckan!
 

Kommentarer
Postat av: Mirre - Sweetwords

Så gott, de där LCHF brödet har jag bakat också förrut

Svar: Jo det blev riktigt gott! 😊
Caroline

2017-02-22 @ 14:28:06
URL: http://sweetwords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0