Självständighetsdag och Finland 100 år

Åh äntligen ledigt! Nästan en hel vecka ledigt dessutom. Igår firade vi Finland 100 år, men så mycket till firande blev det inte för mig. Hade ju tänkt åka på Kvinnornas julmässa, men orkade inte. Hade så mycket annat att göra här hemma som jag inte hunnit med. Sedan blev det jobb till klockan nio på kvällen. Inte ens flaggan fick vi upp här hemma. Inte för att vi var lata eller så, det var helt enkelt omöjligt då vi måste ta ner flaggstången för att få tag i andra ändan på linan. Det hände ju en olycka då julbelysningen skulle upp i flaggstången så nu får vi varken upp flagga eller vimpel före vi fixat till problemet med linan. Nåja ingen panik med det.
 
Idag har jag en massa saker att fixa. Började med att ta sovmorgon tillsammans med Molly. Nu är det frukost framför Bonde söker fru som gäller. Sedan får jag se i vilken ända jag börjar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0