Första december och lillajulshelg

Första december! Vart tog hösten vägen? Inte för att det är så mycket till vinter ute nu heller, men lite vitt på marken är det ju nog. Lillajulshelgen är här. Så värst mycket lillajulsfirande blir det dock inte, jobbar för fullt, men ikväll vill jag nog äta något gott då jag kommer hem från jobbet. Någon lillajulsgran blev det inte i år, om man inte räknar den lilla granen som står på bordet i hörnet. 
 
 
Genom åren har jag plockat in granar i olika storlekar, men det var senast 2013 som vi hade en "riktig" lillajulsgran. Annars har det nog mest varit fråga om mindre granar. Väntar nog tills närmare jul innan den riktiga stora granen tas in. Ja, måste ju förstås köpa en först. Har gett upp granjakten i skogen. Där finns inga perfekta granar. 
 
2013
 
I år nöjde jag mig med att ta in endast en liten gran, ibland har det blivit betydligt fler.
 
2014
 
 
Önskar er alla en riktigt fin lillajulshelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0