En solglimt och ingen julmat

Idag blev det ett besök till Prisma. Ja jag var inte precis ensam i butiken. Skulle bara handla några småsaker, men måste kryssa runt bland alla människor som skulle julhandla, kom ut med nerverna i behåll i alla fall. Har faktiskt inte köpt någon julmat alls. Inte ens en kalkonbit, ingen skinka, inga lådor ja inte lutfisk heller för den delen. Eller föresten, en flaska Jaffa juläppel köpte jag, men det räknas nog inte som mat. På julaftonskväll ska vi till Västervik på mat, direkt jag slutar jobbet. Jag jobbar hela juldagen, men då ska Johnny med sina föräldrar på mat till Lappfjärd. På annandagen jobbar jag kväll, så blir inte så mycket matlagning här hemma då heller. Tror nog vi överlever utan julmat. Känns också lite konstigt då jag inte bakat något inför julen, inte ens pepparkakor. Allt finns ju i butiken ändå, varför baka då man inte känner för det, eller hur?
 
Idag och igår har man äntligen fått se en glimt av solen. Synd bara då dagarna ännu är så korta så solen försvinner lika snabbt som den kom.
 
 
Amaryllisen som jag köpte i Åbo har slagit ut passligt till jul. Passade på att köpa en då den nästan inte kostade någonting. 
 
 
Ikväll är vi bortbjudna. Imorgon blir det "Den stora julvandringen", som vanligt varje år. Får se hur många timmar det tar i år att åka runt till alla begravningsplatser med ljus. Sakta med säkert börjar jag nog få lite julkänsla, skönt med några lediga dagar före de intensiva arbetsdagarna över jul.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0