Påsklistan

Ett flertal bloggare har skrivit sin påsklista, så nu tänkte jag göra likadant. Här kommer den!
 
När någon säger PÅSK, tänker jag: 
 
Det första jag kommer att tänka på är nog påskhäxor. Jag var påskhäxa tills jag var 13-14 år och jag minns att det var så roligt att gå igenom hela byn och få massor av godis. Sedan tänker jag förstås också på ägg, gult, videkissor och påskbrasa. 
 
 
Jag firar påsken för att:  
 
Egentligen vet jag inte om jag direkt firar påsk på något speciellt sätt eller av någon speciell orsak. Ibland jobbar jag och ibland inte, så ibland känns det som helt vanliga dagar. Vårens ankomst kan man kanske säga att jag firar.
 
Det bästa påskgodiset är:
 
CHOKLAD! Vad annars? Kinderägg är också goda.
 
 
 
Mitt påskpynt ska vara:
 
Det kan vara lite av varje, men jag tycker inte att jag pyntar så mycket. Påskblommor, nån häxa, påskris, nån tupp, ja lite såna saker tar jag fram. Samma pynt varje år, förutom riset då förstås. Ja och någon gul påskduk.Tänker inte på färger och sådant, det blir som det blir. 
 
 
Det sämsta med påsken är:
 
Förut tyckte jag inte om då alla butiker var stängda alla dagar förutom lördagen. Nuförtiden är det ju annorlunda, tur det. Påsken är nog nästan för kort.
 
Det bästa med påsken är:
 
Helt klart påskbrasan! Så länge jag kan minnas har jag alltid besökt eller åtminstone sett en påskbrasa på påsken så det skulle nog inte vara någon påsk om jag inte fick se någon påskbrasa. Annat som är bra är att vi ofta far ut och äter på påsken, mat är ju alltid gott...bara det inte är fårkött, hehe.
 
 
 
Min åsikt om påskhäxor:
 
Vilken fråga! Ingen påsk utan påskhäxor! Det är ju tradition och traditioner bryter man inte. Tyvärr är jag ju nog själv lite för gammal för att gå omkring i gårdarna och tigga godis, men vi har ju faktiskt klätt ut oss några år och cyklat runt till bekanta i byn. Det var dock inte för att tigga godis utan mest för skojs skull.
 
 
 
Det här är min påsktradition:
 
På påsken brukar vi ju som sagt alltid besöka påskbrasan. Många år har vi varit till Härmän kuntokeskus på påskbuffé, men det varierar nog vart vi far. Annars brukar vi också umgås med nära och kära. Det beror på från år till år hur det blir om jag jobbar eller ej. 
 
 
 
En riktigt Glad Påsk önskar jag er ALLA!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0