Effektiv helg och påskveckan är här

Helgen den kom och den gick. I lördags var det fint väder och vi hann göra en hel del. All julbelysning tog vi in och jag lagade lite påskfint på trappan. Gasgrillen hade varit utomhus hela vintern, ojdå, så den var helt möglig. Johnny tog högtryckstvätten och tvättade ur den. Sedan hjälptes vi också åt att tvätta fönstren i kvisten samt fönstret i vardagsrummet. Även bilarna fick sig en omgång med högtryckstvätten (sådär lagom till gårdagens regn). 
 
 
En cykeltur på kvällskvisten blev det också. Då klockan var över åtta på kvällen började Johnny tvätta bastun. En gång förut har den nog blivit tvättad, men inte sådär noga. Där fanns alltså sju års skräp som nästan såg ut som jord. Det är ju tur att man inte behöver tvätta bastun så ofta, men kanske lite oftare ändå än med sju års mellanrum. Fint blev det!
 
Igår hann jag inte med så mycket här hemma. Var och röstade samt på mat till Målarbackan. Sedan jobbade jag 13-21. Medan jag jobbade passade Johnny på att olja in bastun. Det behövdes verkligen! Nu har vi en "ny" fräsch bastu igen. Känns ju som det var igår den blev färdig, men tydligen har det gått hela sju år sedan, konstigt nog. 
 
Idag har jag en ledig måndag. Jobbar bara en dubbelnatt denna vecka (ti-to), sedan får jag lite påskledigt. Jobbar endast annandag påsk, alltså måndagen. Skulle ju egentligen också ha jobbat söndagen, men då jag hoppade in på min ena lediga dag förra veckan så plockades den dagen bort. Egentligen skulle jag ha velat jobba då också, men nu har vi redan andra planer så lika bra att det blev som det blev. 
 
Önskar er alla en bra påskvecka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0