Fyndat i Vapenbrödrabyn

Igår var vi alltså på loppis till Vapenbrödrabyn. Det är minsann inte varje dag man kör omkring där. Det fanns inte så mycket att se (förutom en och annan plåtbeklädd figur), men vi körde ändå runt till varje gård som var med. Dessutom ordnades loppis i en park också. 
 
 
Vi visste att det inte skulle vara något super intressant gårdsloppis, de bästa är ju ändå ute på "landet". Ibland förstår man inte varför folk stället upp och säljer då de står där med några klädesplagg och några enstaka porslinsfigurer eller leksaker. Men var och en med sitt. Oberoende så fyndade jag faktiskt en sak, eller flera saker, jag fick nämligen två blommor på köpet. 
 
Jag köpte en symaskin för 10 euro. 
 
 
Fick dessa två begonior på köpet.
 
 
De som sålde symaskinen berättade flera gånger att remmen är av, den måste alltså först fixas innan det går att sy på maskinen. Ja, jag har då inte tänkt sy, hur kunde de tro något sådant. Hann knappt hem med symaskinen innan jag hade tagit loss symaskinen från bordet och skruvat loss bordsskivan från underredet.
 
 
Vi har ju faktiskt en ganska snarlik symaskin i uthuset, men på något vis har jag inte velat ta "sönder" den fastän den är lite skamfilad. Nu kunde jag med gott samvete plocka isär den här maskinen. 
 
Spolade av underredet med vatten, sedan putsade jag med terpentin. Idag borde jag inhandla lite vit färg, sedan är tanken att underredet ska bli vitt. Någon bordsskiva vill jag förstås också ha på bordet, men har ännu inte kommit på hurudan jag vill ha. Bordet ska stå utomhus så något som håller är ett måste. 
 
Äntligen har jag kommit igång med symaskinsprojektet som jag tänkt i flera flera år. Fastän det säkert är "ute" med såna här bord vid det här laget så vill jag ha ett ändå. Huvudsaken det blir som jag tänkt, eller i alla fall något ditåt. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

de va ju ett förmånligt inköp

Svar: Jo, tyckte inte det var så farligt dyrt :)
Caroline

2016-09-12 @ 15:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0