En lyckad loppisrunda i Seinäjoki

I torsdags kom jag på den briljanta idén att åka på loppisrunda till Seinäjoki. Visserligen var jag väldigt trött efter bara 3-4 timmars sömn, men att sitta framför datorn i soffan resten av dagen kändes inte så lockande heller. Därför åkte jag iväg på en liten loppisrunda. Första stoppet blev i Ylistaro där jag som vanligt besökte loppisen som finns nära vägen. Där hittade jag två fina mumin dynvar.
 
 
I Seinäjoki åkte jag runt till fyra olika loppisar. Skulle nog ha funnits ännu flera att besöka, men det fick räcka för denna gång. Några små inköp blev det, men några stora fynd blev det inte. Måste faktiskt köpa något salt och ätbart att tugga på så jag skulle orka köra hem utan att somna. Tydligen hjälpte det nog för jag kunde hålla ögonen öppna, men det var nog just och just. 
 
 
Fyndade en muminmugg för 9 euro samt en bok för 1 euro. Har nog en sådan mugg från förr, men jag kan ju ha två. Boken köpte jag bara för att den var billig. Kan ju kanske läsa en godnattsaga åt Johnny, men han tyckte det var så tråkiga bilder i boken så jag får väl nog läsa den själv.
 
Ännu i höst skulle jag vilja ta en loppisrunda i Kokkola, är så sällan jag hinner besöka några loppisar där. Oftast åker vi bara genom staden påväg någon annanstans. Nästa månad har jag på känn att jag nog kommer att hinna till något loppis i Jakobstad, har ju redan inplanerat en Jakobstad dag med kompisträff. Dessutom åker vi förbi Björneborg nästa månad också, måste nog stanna vid något loppis där då också. Ja några loppisrundor i stan kommer jag säkert också att hinna med i höst. Månne jag sedan har stillat mitt loppisbegär lite, kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0