Loppisöppning idag

Idag blir det loppisöppning i f.d. Adam och Evas utrymmen i Vasa. Combo öppnar ett nytt ställe, Comboliina. Ska bli intressant att se om det är likadant som Combo eller om det är helt annorlunda. Priserna är dock de samma såg jag. Dock har de höjt dem så en veckas bordshyra är 29 euro om du säljer en vecka, väljer du två veckor direkt är priset 25. Senast jag sålde på Combo betalade jag 24 för en vecka. Desto mera tror jag inte de kan höja priserna, de är nog redan på gränsen till för höga tycker jag. 20-25 euro är helt lagom för en vecka. 
 
Någon båt tar vi inte upp idag. Finns för lite vatten i havet. Får nu hoppas att vi får upp den innan den fryser fast i bottnen. Ikväll är vi bjudna på "kamsor" till Målarbackan, men jag tror nog vi far först till kaffet. Kamsor är inte precis min favoriträtt. 
 
Skönt med en ledig lördag. Det tycker säkert Molly också. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken Rödlök

Vad är kamsor?

Svar: "En kamsa är en form av kokt plätt gjord på potatis och kornmjöl. Man äter dem tillsammans med vitsås, smör och lingonsylt."
Caroline

2016-10-15 @ 09:53:33
URL: http://www.mizca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0