Låter som en kråka

Det blev en riktigt bra dag på stan igår. Johnny hittade både jacka och byxor att köpa. Jag kom dock billigare undan. Blev lunch på Pikku Quattro med Johnnys föräldrar. Sedan vek vi in via loppiset där bredvid också. Jag hittade en arabia assiett samt en prydnadsren. Jag provade nog en hel del kläder bl.a. på Hm, men inget passade, som vanligt. Förövrigt tycker jag att det är så konstigt mode just nu (när är det inte det?). Eller så är det bara jag som börjar bli gammal. Mycket 90-tals kläder fanns det i alla fall. Inte precis sådana kläder som jag är så speciellt intresserad av att köpa, möjligtvis utsvängda byxor (såsmåningom, tycker om mina stuprörsjeans ännu). Skjortor fanns det många av, men äger faktiskt inte en enda skjorta, och jag har inte tänkt köpa någon heller. Använde skjortor tillräckligt ofta på 90-talet, så det får räcka.
 
 
Annars var det mörkt och kallt på stan. Fick faktiskt se de första snöflingorna också, men de försvann lika snabbt som de kom. 
 
I Hovisepäts skyltfönster såg jag några fina muminsaker. Både klockor och smycken. Vill ha!
 
 
Idag låter jag som en kråka, men jag överlevde dubbelnatten just och just. Hade nog stegring igår kväll också. Har knappt sovit en blund inatt då det vari så torr luft och jag kunde knappt andas av allt slem i halsen. Suck. Nåja, jag får ju vara ledig resten av dagen samt imorgon. Sedan får jag se om jag orkar jobba natt igen på tisdag.
 
Misstänker det blir en soffdag idag. Ska åtminstone se nyaste avsnittet av Vampire Diaries. 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag gillar inte heller 90-tals kläderna som är moderna just nu. Gick i dem i tonåren och har inget behov av att testa dem på nytt :).

Svar: Nej precis! Något nytt tack! :)
Caroline

2016-10-24 @ 12:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0